مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان

اخبار سایت

چگونه فناوری ترندهای مدرن ، صنعت فرش را هدایت می‌کند؟

تکنولوژی جدید تولید فرش به میزان قابل توجهی دوام و زیبایی فرش را افزایش میدهد. با توجه به محبوبیت روزافزون فرش، تولیدکنندگان تلاش میکنند تا محصولاتی منحصر به فرد و متمایز در بازار تولید کنند. جدیدترین محصولات تولید شده به نگهداری بسیار کمتری نیاز دارند، بسیار مقاوم در برابر گرد و غبار و لکه هستند و دارای خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی هستند.

با توجه به هوشیاری بیشتر جامعه جهانی نسبت به قبل در مورد بهداشت و رفاه، کاربران بیشتر و بیشتری به سیستمهای فرش مدولار “ضد میکروبی” مصنوعی روی میآورند که نصب آنها آسانتر است و همچنین از نظر عملکرد مقرون به صرفهتر هستند.

فرشهای مدولار

فرشهای مدولار به دلیل پیشرفتهای فناوری در حال افزایش هستند. از لحاظ تاریخی، فرشهای مدولار عمدتاً در بخش تجاری شرکتها مورد استفاده قرار گرفتهاند. با پیشرفت روزافزون ماشینهای تافتینگ با قابلیت طراحی و پالتهای نخ رنگشده با محلول گستردهتر؛ فرشهای مدولار اکنون جذابیت تزئینی گسترده و راحتی زیر پا را برای همه فضاها ارائه میدهند.

کاشی فرشهای مدولار با تنوع در رنگ، ساختار و طراحی، امکان ارائه طرحهای خلاقانه را فراهم میکنند، حال و هوای محیطهای داخلی را تغییر میدهند و همچنین به فضای انتخابی کاراکتر میبخشند. بنابراین فرشهای مدولار، امکانات بی پایانی را به مصرف کنندگان ارائه خواهند داد.

سخن پایانی

شما با استفاده از این فناوری نه تنها حواستان به محیط زیست است، بلکه از مزایای دیگری نیز بهره مند خواهید شد، مانند خصوصیات آکوستیک عالی با جذب صدای 150 درصد بیشتر از محیط، خواص عایق حرارتی برای کاهش هزینههای انرژی تا 20 درصد و همچنین دوام بالا و وزن سبک که ثبات و راحتی زیر پا را فراهم میکند.

در نتیجه میتوان گفت که فرشهای عصر جدید سبب افزایش رفاه و راحتی مصرف کنندگان و همچنین بهبود محیط خواهند شد.
ظهور فناوریها و برنامههای نوآورانه به توسعه سبکهای تزئینی و ارائه گزینههای کفپوش تازه و هیجانانگیز کمک میکند. فرشها هرگز از مد نمی افتند و این صنعت با کمک فن آوریهای جدید به تولید محصولاتی مطابق با مد و پرکاربرد ادامه خواهد داد.

منبع: مجله کهن

: 136 - : 1401/04/13 - : 2875
1401/04/13